Każda kobieta, która kiedyś ważyła za dużo i miała problem z utratą wagi doskonale wie jak jest to frustrujące. Mogą być bardzo różne przyczyny trudności z odchudzaniem. W dużej liczbie przypadków głównym winowajcą jest brak silnej woli i konsekwencji.

Katujemy się trudnymi dietami by zaraz po zakończeniu rzucić się na ulubione słodycze. Albo spędzamy długie godziny na siłowni by zaraz potem pocieszyć się dobrym jedzeniem. Są także panie, którym udaje się zrzucić 3-4 kilogramy po czym szybko wpadają w zachwyt, uważają, że nie mają już problemu i wracają do poprzednich nawyków żywieniowych i nadwaga szybko wraca.

Niestety nie brakuje także pań, które mimo zwiększonego wysiłku fizycznego i restrykcyjnego przestrzegania diet nie mogą schudną a niekiedy nawet dalej tyją. Wtedy należy zastanowić się czy nie stoją za tym niezdiagnozowane choroby albo przyjmowane leki. Za nadwagę może odpowiadać cukrzyca czy nadczynność tarczycy. Z kolei leki, które mogą przyczynić się do powstawania nadwagi to tabletki antykoncepcyjne ale także leki stosowane w leczeniu depresji, które polepszają apetyt. Gdy nie udaje nam się samodzielnie zredukować wagi od dłuższego czasu najlepiej jest odwiedzić dietetyka.

Niestety wiele Pań pokłada wiarę w fałszywe przekonania, które mają w cudowny sposób przynieść upragnioną wagę ciałe. Jak się okazuję są to często mity.

mity na temat odchudzania

Mity na temat odchudzania

1. Jedzenie rzadko i mało. Klasyczny błąd początkującej osoby dbającej o wagę. Nasz organizm potrzebuje paliwa do normalnego funkcjonowania. Jeśli nie dostarczymy my odpowiedniej ilości potrzebnych mu składników, zacznie magazynować dostarczanie mu kalorie w postaci tkanki tłuszczowej na „cięższe czasy”. Zamiast zmniejszenia wagi, pojawią się nam większe wałeczki. Jedzmy z umiarem, często ale w małych porcjach.
2. Diety cud. Nie ma diety, która jest 100% pewna. Najpewniejsza i najbezpieczniejsza dieta jest dieta MŻ, czyli kolokwialnie pisząc mniej żreć.
3. Odstawianie tłuszczy i słodyczy. Nasz organizm potrzebuje do funkcjonowania także tłuszczu i cukru. Nie odstawiajmy ich ale spożywajmy z dużym umiarem. Nie przytyjemy przecież kilograma po kosteczce czekolady.
4. Jedzenie po 18. Każdy organizm jest inny. Jeśli ktoś ma szybki metabolizm to jedząc kolacje o godzinie 18, gwarantuję, że o godzinie 20 będzie już głodny. Odczucie głodu to sygnał, wołanie naszego organizmu o zapotrzebowanie na energię.
5. Owoce na odchudzani. Owszem bo mają wiele składników nam potrzebnych. Ale zawierają spore dawki cukru, które w czasie odchudzania powinniśmy ograniczać.
6. Rezygnacja ze śniadania to recepta na otyłość. I znowu błąd. Nasz organizm potrzebuje energii by działać w dzień. Jeśli jej nie dostarczymy, będziemy cały dzień zmęczeni, senni a wieczorem rzucimy się na jedzenie.